wtorek, 23 lipca 2013

Tutorial notesowy


Pora na notesowy tutorial. Jako, że notesy to jedna z moich ulubionych form ekspresji, tak też postanowiłam podzielić się małym i mam nadzieję czytelnym kursem.

Potrzebne nam będą:
- notes dowolnego formatu, w twardych oprawkach, najlepiej z białymi kartkami z przodu i z tyłu, co pozwoli nam na ładne wykończenie
- papier do oprawienia notesu, najlepszy będzie papier cienki, ja używam albo takiego oryginalnego -ze sklepów z materiałami do scrapbookingu albo papieru do kwiatów- z kwiaciarni (ok. 0,20 gr za sztukę)
- klej, najlepiej Wikol
- pędzel
- nożyczki
- linijka
 - papiery do scrapbookingu do ozdabiania

1. Zaczynamy od cienkiego papieru. Przykładamy notes i odmierzamy równo po 2 cm więcej od formatu notesu- od góry i dołu oraz po 2,5 cm od boków.
2. Wycinamy nasz prostokąt, który u mnie wygląda tak:
3. Następnie smarujemy przednią część okładki notesu i dokładnie doklejamy papier. Przez to, że jest cienki, mogą powstawać bąbelki, które delikatnie rozprostowujemy, wygładzamy. Szczególną uwagę musimy zwrócić na grzbiet notesu i wszelkiego rodzaju zagięcia.
 
.Pora na tylną okładkę i bok notesu. Dokładnie, nie za dużo, smarujemy bok oraz tył. W ten sam sposób równo przyklejamy papier. Wygładzamy.
5. Mamy już oklejone okładki, teraz pora na wykończenie wewnętrznej części notesu. Bierzemy nożyczki i wycinamy z papieru prostokąciki, aby lepiej nam się zaginało i przyklejało, tak jak na zdjęciu:
6. Na środku notesu utworzył nam się fałd czy też za duża ilość papieru, nacinamy go również, tak jak na zdjęciu:
Na środku powstał nam prostokątny kawałeczek, który jeszcze się przyda 
7. Smarujemy klejem boki i przyklejamy. Ja zawsze najpierw przyklejam dłuższe, a następnie krótsze. Po przyklejeniu wygładzamy, wygładzamy i jeszcze raz wygładzamy ;)
Oto nasz efekt:
8. Pora na wystające „ogonki”:
Smarujemy je klejem, otwieramy zeszyt, odginamy go wręcz, aby powstała dziurka i czymś nieostrym wpychamy je do wewnątrz:

9. Teraz przydadzą nam się białe kartki notesu, na ładne wykończenie. Smarujemy cienką warstwą kleju i oczywiście dokładnie wygładzamy:
10. Na koniec przyklejam zazwyczaj wokół notesu wstążkę, którą później będę mogła zawiązać mój pamiętnik lub notesik na zapiski. Można ją, i to jest najłatwiejszy sposób, przykleić do taśmy dwustronnej. Mnie akurat się skończyła więc użyłam kleju, co nie wygląda zbyt „apetycznie”. Nie szkodzi, bo po ozdobieniu, nie będzie tego widać.

A tak wygląda mój notes po ozdobieniu i dopracowaniu ;) Mam nadzieję, że tutorial przyda się. Kto zrobił podobny notesik, zeszyt, przepiśnik, bądź pamiętnik, niech zostawi linka ;) Pozdrawiam!


1 komentarz:

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...